Tlf: 69 12 69 00   –  Se åpningstider

Hvordan skal nyttårsforsettet bli en langsiktig og god rutine?

Tips til hvordan du skal lykkes med treningen
Sports Club Sarpsborg har blant Norges lengste snitt lengde på medlemskap. Ingen ønsker å være en støtte medlem, og derfor er trivsel, glede og oppfølging viktig for at man skal forbli en fornøyd medlem som benytter seg av medlemskapet!

Vi ønsker at du som medlem tenker langsiktig, setter deg helsemål og får de resultatene som du ønsker/drømmer om. Derfor kartlegger vi (frivillig) alle våre medlemmer, slik at du skal finne riktig tilbud, finne riktig treningstilbud som passer deg og som du synes er morsomt, samt ha et mål som gjør at du opprettholder motivasjonen over tid. Vi tilbyr også alle våre medlemmer oppfølging av en personlig trener, fysioterapeut eller treningsveileder for at du skal få den hjelpen og tryggheten som gjør at du lykkes over tid. Og vi passer på at du faktisk benytter deg av treningsabonnementet.


Her en noen tips til hvordan du skal lykkes i 2017 - og resten av livet:

Få deg et treningsprogram 
Et individuelt treningprogram som du kan følge er kjempe viktig. Går man rundt uten mål og mening og lite kunnskap om hva som må til, så vil du raskt miste gleden og du vil sannsynligvis aldri nå ditt helsemål. Et kort og effektiv treningsprogram, hvor du trener de største muskelgruppene, og tar hensyn til evt. plager, er motiverende både pga at du vil se fremgang veldig raskt, og du vil forhåpentligvis føle deg bedre i løpet av kun et par uker. Å ha en plan for økten gjør også at du kan dra hjem med god samvittighet da du vet at  "jobben" er gjort. Har du ikke treningsprogram, ønsker du nytt eller trenger du tettere oppfølging, så MÅ du ta kontakt med oss. Gjerne ta en prat med oss i resepsjonen slik at vi kan finne den oppfølgingen som du ønsker. Evt kontakt oss her. Minner om at vi på Sports Club Sarpsborg ALLTID tilbyr gratis treningsveiledning.

Nå dine treningsmål
Det er mye forskning som viser at motivasjonen og fokuset vårt økes når vi har klare mål. Det gjelder i livet, på jobben, i relasjoner, på skolen, men også n��r det gjelder trening og helse. Et mål og en plan føler til økt interesse, bedre rutiner, høyere fokus og dermed økt motivasjon og glede. Det fører også til at du kan måle fremgangen som øker tilfredsheten og "god-følelsen" som er resultatet av bedre helse. Vi har både medlemsrådgivere, fysioterapeuter, personlig trenere og treningsveiledere som kan hjelpe deg og sette opp en god plan for deg. Husk at et helsemål kan være å få litt mer energi, mindre smerte. Det må ikke innebære å vinne Birken :-)

Eksempler på mål, kan være:
- Å få nok energi til å orke og følge opp barna og/eller andre daglige gjøremål
- Å klare ulike ritt
- Å bestige ulike topper
- Å klare en full arbeidsdag uten å bli helt utslitt
- Øke sin styrke, bedre balansen og/eller koordinasjon m.m.
- Gå ned i vekt / gå opp i vekt
- Redusere smerte / leve uten smerte
- Opprettholde helsen
- Øke livsgleden
- Ha ulike idrettsrelaterte mål
++

Lag en plan og følg den
En skriftelig plan og mål er ofte den store forskjellen på om du lykkes på kort eller lang sikt. Trening bør sees som en del av "jobben" hver uke. Det er den som gjør deg sterk, gjør at du orker å være glad, produktiv og hjelpe andre. Vi hjelper deg med å sette opp planen, og vi vil at du faktisk skal få nyttårsforsettet til å vedvare.

Trening med mening
Over 70 % av alle som begynner på et treningssenter har som mål å gå ned i vekt. Det er smart å tenke igjennom dette, da veldig mange faktisk endrer målet etter kort tid da man ser at helse-effekten og selvfølelsen er viktigere enn å gå ned i vekt. Det er mål som er enklere å forholde seg til over tid, og med gode rutiner så vil sannsynligvis vekten også reduseres som en liten bonus.

Tren sammen med andre
Vi ser at de som velger gruppetrening og/eller TEAM-trening (med personlig trener) øker sannsynligheten for regelmessig trening. Gode rutiner er nesten et "must" og man vil med gode rutiner raskt få treningen inn som en av ukens viktigste prioriteringer. Derfor å ha en tid å forholde seg til, samt det sosiale ved å trene sammen med andre, vil øke treningsgleden for de aller fleste. Er du mer glad i å trene styrke- og kondisjonstrening på egenhånd, husk at å trene med en venn også øker sannsynligheten for å lykkes over tid. Spør din treningsveileder, PT eller fysioterapeut om tips og råd til hvilke gruppetreninger som passer for deg.

Ha det gøy!
Kjedelig trening blir et ork over tid. Finn det treningstilbudet som du elsker, og som gjør at du gleder deg til å komme tilbake! Om det er dans, styrke, crossfit-inspirert trening, spinning, løping, yoga eller andre treningsformer så er alle treningsformer gode. Aktivitet er bra, og om du finner noe som interesserer deg, så økes motivasjonen.

Stress ned - reduser økten med 5 minutter og nyt "god-følelsen"
Hverdagen preges av mye stress for mange. Å øke stressnivået enda mer ved å innføre trening som en rutine, vil for mange medføre enda mer stress. MEN(!), dette gjelder kun om man ikke planlegger uken. Vi anbefaler derfor alle med barn å ta med barna, slik at de kan leke i lekelandet, og du kan ta vare på deg selv. Vi anbefaler også å redusere noe av andre tidstyver (Facebook, spilling, tv-titting m.m.) og legge inn 1-3 økter per uke. Vi ser også at de som ikke stresser inn og ut av treningssenteret, men tar seg en kaffe/te og roer i noen få minutter i kaffekroken før eller etter trening øker trivselen. Treningen blir da raskt en positiv del av uken, og noe du gleder deg til. Hos oss får ut oppfylt 3 ønsker samtidig; 
1.  Dekk ditt sosial behov
2. Tilfredstill helsebehovet
3. Øk selvfølelsen og trivselen

God trening - Sports Club Sarpsborg

 
Nyhetsarkiv
Siste nyheter
pardans
14.11.2017 09:21
Endelig! Vi starter opp med par-dans som en del av vårt gruppetreningstilbud
Les mer
23107179 10102742981305565 249635961 o
01.11.2017 00:22
Månedens foredrag-tema: Kosthold og næring
Les mer
23023900 10102742980152875 1777613216 n
30.10.2017 22:52
Halloween i barnepassen
Les mer
eldre
12.10.2017 22:24
Hvilke valg tar du?
Les mer
bht1
10.10.2017 23:59
SCS kan ny tilby en egen offentlig godkjent Bedriftshelsetjeneste
Les mer
scs54
06.10.2017 17:59
Preger stress din hverdag? Da må du se her...
Les mer
spa1
05.10.2017 17:46
Nytt tilbud, som du bare må teste
Les mer
silvia
13.09.2017 23:55
Bli kjent med en av våre nyeste tilskudd - Velvære-behandleren Silvia
Les mer
hjelp
14.08.2017 23:40
Vurderer du å begynne og trene?
Les mer
19403771 10102487802151635 1200353534 o
23.06.2017 16:45
Vi drar "Ut på Tur" hver onsdag
Les mer
16357901 10102474799528995 1636263161 o
17.06.2017 00:35
Velkommen til årets sommerlunsj på Dickens!
Les mer
19197863 10102472969541305 1367880940 o
15.06.2017 19:12
Bli med på den tradisjonelle golfturnering vår - Morgenfuglen
Les mer
parkering2
05.05.2017 14:47
Obs! Endret parkering i forbindelse med oppgradering av det bygget vårt
Les mer
18676361 10102425476268205 2111363851 o
23.05.2017 21:00
Sommerkampanje!
Les mer
sitte
29.04.2017 23:09
Sitter du deg syk?
Les mer
18053504 10102361652945655 2057453685 o
20.04.2017 15:05
Åpent Hus - hele uke 17!
Les mer
aktiv-hjerte skjerm
14.04.2017 19:37
Ny spesial-gruppetime! Aktiv - Hjerte
Les mer
p%c3%a5skeharen1
12.04.2017 08:29
GOD påske med påsketrim - 3 enkle tips
Les mer
17797291 10158396359845507 1402532711 o
05.04.2017 23:06
Fysio-Heidi er ute for å gjøre byen friskere
Les mer
l%c3%a6r%26tren1
01.04.2017 23:46
Vi utvider gruppetreningstilbudet med flere spesial-timer
Les mer
invitasjon spinn for barnekreft 2017
09.03.2017 17:57
Fortsatt noen ledige plasser til årets Spinn Mot Barnekreft
Les mer
styrke damer
25.02.2017 10:29
Vi starter forløpende kurs for ulike behov og mål
Les mer
l%c3%a6r%26tren1
09.02.2017 11:32
Lær&Tren for 60+ ble en kjempe suksess - nå kan du bli med på neste kurs..
Les mer
smoker 3
23.01.2017 23:17
Nytt kurs - nye muligheter!
Les mer
spinn mot barnekreftplakat skjerm 2017
21.01.2017 21:23
Velkommen til årets Spinn Mot Barnekreft 2017
Les mer
l%c3%a6r%26tren
19.01.2017 21:37
Lær&Tren for 60+
Les mer
motivasjon
12.01.2017 11:07
Hvordan skal nyttårsforsettet bli en langsiktig og god rutine?
Les mer
sp%c3%b8rre
21.12.2016 23:06
Hjelp oss slik at Sports Club Sarpsborg kan bli enda bedre
Les mer
jobbtrening
21.12.2016 19:43
Sliter bedriften din med høyt sykefravær, mye stress og/eller slitasjeskader?
Les mer
gavekort
16.12.2016 17:53
Visste du at vi selger julegavekort som passer for alle?
Les mer
rygg
11.12.2016 20:39
3 Gode råd hvis du har vondt i ryggen
Les mer
desember
11.12.2016 16:26
Åpningstider i julen
Les mer
balance
08.12.2016 21:05
Ny gruppetime - Balanse! Treningsformen vi alle burde ha i treningsprogrammet
Les mer
mathias
24.11.2016 20:31
Personlig trener - hva betyr det?
Les mer
norway open 2016 norsk
19.11.2016 03:58
Ikke gå glipp av årets event - Norway Open på Sports Club Sarpsborg
Les mer
r%c3%b8ykeslutt
17.11.2016 15:43
Har du vurdert å slutte og røyke? Da bør du lese dette..
Les mer
scs4
12.11.2016 17:54
Vi gleder oss til vår nye fasade i "nye" Østrebydel!
Les mer
tennisalbue
30.10.2016 21:24
Ukens helsetips: Senebetennelse vs. seneskade
Les mer
muskelvekst
29.10.2016 23:23
Ukens helsetips: Muskelvekst
Les mer
artrose
29.10.2016 23:10
Ukens helsetips
Les mer
sd autorisertforhandler
26.10.2016 20:41
Medlemsfordelene økes stadig
Les mer
hungry-history-the-halloween-pumpkin-an-american-history-e
25.10.2016 13:29
Halloween-dag på SCS Lekeland
Les mer
lc-gym-001
25.10.2016 09:55
10 TIPS: Slik får du maksimalt utbytte av spinning-timen
Les mer
14364380-senior-citizens-exercising-with-blue-gym-balls-in-fitness-center-stock-photo
21.10.2016 09:11
Dette er en ny nyhet
Les mer
Nyhetsbrev
Skriv inn din epostadresse og få nyheter rett i mailboksen. Vi vil ikke misbruke eposten din.
Epost*
Trening for alle
Uansett hvilken motivasjon du har for å begynne å trene, kan Sports Club Sarpsborg bistå deg og hjelpe deg til å nå dine mål.
Se treningstilbud
Meld på
GRATIS PERSONLIG HELSEPLAN
Kontakt oss i dag, og vi gir deg en uforpliktende helse-kartlegging (personlig helseplan) til en verdi av kr. 500,-
En personlig helseplan hjelper oss å tilrettelegge et riktig tilbud for deg, slik at du øker sannsyngheten for at du skal nå dine helsemål.
Motta min uforpliktende gratistime